Oldal kiválasztása

A Gamification Akadémián megnéztünk egy videót Jane McGonigal TED előadásáról. Jane az amerikai Jövőkutató Intézetben azzal foglalkozik, hogy a játékokon keresztül hogyan oldhatjuk meg a való világ problémát.

Ebben a videóban hangzik el: „A közös játék kötődést, bizalmat és együttműködést épít. Ennek következtében, szorosabb társadalmi kapcsolatokat építünk.”

De idézhetném régi nagy kedvenceimet, Steve és Ruth Bennettet, a 365 játékok szerzőit, akik azt mondták, hogy az a család, amelyik együtt játszik, együtt is marad.

De nem kell ilyen szaktekintélyek felé fordulni, hogy belássuk, a játék hatását a kapcsolatainkra. Gondoljatok csak bele, hány üzleti kapcsolat született a hétvégi focimeccseken, vagy a teniszpályákon.

Érdekes, mintha a hölgyek le lennének maradva ezen a téren. Hát igen, mi nem járunk el játszani… De miért nem? Jó, tudom. Második műszak, meg egyebek. Pedig egyre több a lehetőség számunkra is. Elég, ha csak a szaporodó társasjáték klubbokra gondolok.

De térjünk vissza arra, hogy a játék milyen hatással van a kapcsolatainkra.

A játék az a terep, ahol önmagunkat adjuk, ahol a legkönnyebben és a leggyorsabban kiismerhetjük a másikat.

A játékosokat különböző szempontok szerint különböző típusokba sorolhatjuk. Ezekre vannak tesztek. A munkatársainkkal, diákjainkkal még csak-csak kitöltethetjük, de az üzleti partnereinket mégsem kérhetjük erre.

Ha mégis szeretnénk jobban megismerni őket, akkor remek lehetőség egy játékos üzleti-party, ahol képet kaphatunk arról, kiben milyen versenyszellem dominál, kit mivel lehet motiválni, ki milyen csapattag, és még sorolhatnám. Fontos ezeket tudni, mert egyáltalán nem mindegy, hogy mennyire gördülékeny az együtt működésünk. Ahhoz hogy valakivel a lehető legjobban együtt tudjunk dolgozni, személyre szabottan kell meghatározni a feladatokat és az elvárásokat, és ehhez bizony meg kell őt ismerni.

Tudjátok olyan ez, mint amikor a haltól vagy a zsiráftól várjuk el, hogy másszon fára. Írhatunk mi például egy tűpontosan megszerkesztett beszállítói követelményt, mondván, hogy aki képes teljesíteni az maradhat, aki nem, attól elköszönünk. De mi van akkor, ha a legédesebb, legropogósabb cseresznye beszállítónktól esnünk így el, mert ő fontosabbnak tartja a cseresznye megfelelő érettségi szintjén való szállítást, mint az előre megállapodott időpontot, mert számára sokkal fontosabb a saját minőségi követelményei, mint a mindig időben szállító cím.

Hogy milyen játékos típusok léteznek, és mivel lehet őket motiválni, erre meg van a gamifikation eszköztárában a válasz. Ha kipróbálnád a játék erejét, de segítségre van szükséged, keress minket bátran, ebben is örömmel segítünk!